tisdag 4 januari 2011

Första veckan på året


Efter en trevlig nyårskväll tillsammans med min bror och svägerska och ett par till
började jag året med förkylning på nyårsdagens morgon. När jag tänker tillbaka är det säkert över två år sedan jag hade en virussjukdom. Jag är inte så jätteförkyld men tung och trött i kroppen. Det går väl över om några dagar, hoppas jag.
När jag var och slängde tidningar idag vid återvinningen upptäckte jag plötsligt tre kassar med tomma ölburkar som någon ställt där. Kvickt in med dem i min bil och bort och panta, 37:50 blev min förtjänst. Inte så illa.
Håller nu på och färdigställer arbeten som jag påbörjade förra året. Ebbas väst blev någorlunda bra, hon kan iallafall ha den hemma när hon fryser.

Kudden till Lukas blev inte färdig till julafton. Jag hade så många köldsprickor på fingertopparna så det gjorde så fruktansvärt ont att sy fotbollen, så jag fick sätta igång med att smörja händerna med alla möjliga handkrämer.
Syns kanske inte så bra på bilden men fotbollen är en kopia av en riktig fotboll, fast då endast halv, och fylld med vadd.
Nu har jag sytt två sådana här kuddar till mina båda fotbollstokiga barnbarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar