fredag 21 januari 2011

Party och jobbfinnarträff


Onsdagskvällen slutade med tupperwareparty hos min grannes dotter. Finns det kvar, har flera förvånat frågat. Jojomensan, det gör det och sortimentet är utökat och priserna höjda. Visst, det är bra grejer som håller i årtionden, själv har jag påläggsburkar som jag fick av min svärmor för 40 år sedan.
Jag hade några saker som jag tänkt på ett tag så det beställde jag, och gott fika blev vi bjudna på så det var en lyckad kväll.
Igår var jag på ett annat slags party typ mingel hos Antenn, ett coachningsföretag.
Som väntat var vi väldigt många där men tyvärr fanns det inga jobb att erbjuda som är synliga, det är de osynliga som vi skall lära oss att upptäcka.
Jag tror inte att någon direkt hade förväntat sig det, men det var ganska kul där, man börjar ju känna igen sina nya kompisar.
Fick lite tips om hur jag kan göra mitt CV bättre upplagt. Det får bli nästa veckas uppgift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar