fredag 7 januari 2011

Förkylning och inredning


Det är en seg rackare till förkylning som jag fått, den vill inte gå över. Det är inte kul att vara tung i kroppen och inte orka någonting. Hoppas att det vänder i eftermiddag. Snart skall jag starta upp dammsugaren och radion och köra några varv här i huset. Kanske hjälper det med lite tuffa tag istället för att vila.

Det enda som har hjälpt lite är när jag håller på med inredning så det har gällt att vara uppfinningsrik. Jag läste om de nya trenderna i Allt i Hemmet och fastnade då för country style. Ja, det är en ny trend bland många andra. Den
passar min lite enkla smak och mina gamla saker.
Denna fina yllebonad fick vi en gång på 70-talet och den har stått glömd i en garderob i många år. Kruxet var att få H att gå med på att byta ut tavlan mot denna bonad. Hotet om tapetsering annars hjälpte nog mig lite. Nu skall jag köp nytt tyg till sänggaveln och klä om den och sedan lite passande kuddar till och sedan så säger jag som Lollo i Bygglov, det kommer att bli så snyggt, så snyggt.
Konstigt, jag känner mig redan lite bättre nu.

1 kommentar:

  1. Nu hoppas jag du mår bättre från din förkylning. Har du testat D-vitamin, det stärker immunförsvaret och man känner sig piggare. Vi i norden behöver tillskott av D-vitamin under vinterhalvåret.

    Ja lite textilier kan förändra ett helt rum. Jag tror du blandar ihop inredarna, Mija heter hon i Bygglov, Lulu i Äntligen hemma.

    Kram
    Malin

    SvaraRadera