fredag 14 januari 2011

Vardag igen

Hälsan tiger still. Jag tror inte vi riktigt tillräckligt kan ta till oss de orden förrän vi får pröva på motsatsen. Vilken gåva att kunna stiga upp och gå till skola, arbete eller som jag göra mitt bästa här hemma.

Allt flyter på som vanligt med lite jobbsök och kontakter med AF. Mycket snäll och trevlig tjej som jag pratade med vid sista jobbrapporteringen. Så mycket bättre man mår då än när man känner sig inträngd i ett hörn. Har varit ett par sådana samtal. Det ökar inte mina chanser på jobbmarknaden, det gör mig bara illamående och yr i huvudet.

Igår var det uppstart på fortsättningskursen i lapptäcksteknik och det var kul. Har nu köpt på mig en hel del tyger och skall snart sätta igång med kuddar som skall passa till min retrobonad i sovrummet.
Jag håller nu på med det sista på mitt lapptäcke och snart hoppas jag kunna visa upp min "baby" för världen. Konstigt vad man kan bli fäst vid ett täcke.

2 kommentarer:

  1. Ja, det ordspråket stämmer bra. Vi får vara glada när allt flyter på och hälsan är bra.
    Sofie

    SvaraRadera