söndag 30 januari 2011

Musikcafé


Förra året hade jag ju som nyårslöfte att inte bara sitta hemma utan ta vara på det som erbjuds i form av kultur och musik i kommunen. Det löftet får nog duga för i år också. Det är så viktigt för välbefinnandet och energin i vardagen.
Igår var vi H och jag på konsert med Jönköpings sinfonietta och Ulla Skoog.
Det var så bra alltihop men särskilt Ulla. Hon hade oss helt i sin hand. Så rolig och duktig och sjunga kunde hon också. Orkestern spelade och på vissa stycken hade hon sina privata och humoristiska inlägg. Jag tror att det för de flesta i publiken var ett helt nytt sätt att närma sig den klassiska musiken.
Hon sjöng bl a en sång av Michael Wiehe, Flickan och kråkan, med mycket vacker och inlevelsefull röst. Jag fick nästan tårar i ögonen.
Som avslut hade vi allsång och då styrde och ställde hon med oss så skratten avlöste varandra. Det var en riktigt trevlig lördagskväll.

3 kommentarer:

  1. Hade ingen aning om att Ulla Skoog kunde sjunga!
    Lät som en riktigt trevlig lördagskväll.
    Hoppas att det ska fungera med kommentar från mig!
    Ullastina

    SvaraRadera
  2. Ja, det gjorde det visst!
    Ullastina igen

    SvaraRadera
  3. Det lät som en rolig lördag, alltid kul att komma ut på konsert och liknande.
    Sofie

    SvaraRadera