söndag 23 januari 2011

Äntligen klar


Åh, vad jag är glad. Efter 5 månaders sömnad på detta album, ja det kallas så eftersom det visar olika tekniker, blev jag färdig i går kväll. Nu är det meningen att vi skall kunna använda denna kunskap i framtida arbeten. Firade det med en kopp varm glögg av min egna tillverkning. Den är verkligen god och kanske lite stark.
Nu skall jag börja med mina kuddar till sovrummet och även virka några varv på en kudde som jag påbörjade i julas.

Jag vet inte riktigt var jag skall placera täcket, det blir väl till att bära runt min ögonsten tills jag beslutat var det passar bäst.
Nu skall jag ta mig an en av mina böcker från Månadens bok som jag inte känt inspiration för att läsa tidigare. Jag kan ju inte bara läsa inredningstidningar utan något med känslor, händelser och spänning också. Maskarna på Carmine Street av Håkan Nesser fångade mig från första sidan. Skall bli spännande att läsa denna bok som utspelar sig i New York i nutid.

4 kommentarer:

  1. Förstår att det är skönt att det är klart, ett enormt arbete verkar det vara. Det ser jättefint ut.
    Själv läser jag "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" och den är både rolig och intressant. Så det är ett tips om du inte redan läst den.
    Sofie

    SvaraRadera
  2. Imponerande! Nästan att du skulle sätta det i ram och ALLTID ha på väggen!
    Therese Raquin är en KANONBOK av E Zola om du inte redan läst den!
    //E

    SvaraRadera
  3. vilket vackert täcke!!! Alldeles för fint för att använda. Jag skulle också säga att --sätt det på väggen i ram!!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  4. Du är så duktig Gunilla. Vilket arbete, helt rätt att fira det med din egentillverkade glögg :)
    Jag håller med //E och Tina, du har tillverkat en vacker tavla, som bör hänga, väl synlig på en vägg.

    SvaraRadera