onsdag 19 januari 2011

Födelsedag och Röda Korset


Vi har många små födelsedagsbarn att fira så här i början på året, och Alva är först. Hon fick många presenter och fem ljus i glasstårtan och hon var så glad och hon är så förståndig med allt vad hon gör. Duktig flicka.
På resan hem gick det inte att sitta och sova eftersom vi planade genom de stora vattenmassorna från snösmältningen. Nu har det hållit på att töa i flera dagar och jag hoppas att det skall bli lite lättare att ta sig fram på trottoarerna snart.
Albin är mycket förvånad över att matte skall gå ute på gatan ibland och inte på kanten som hon brukar säga annars.

Jag har nog tyckt att Samhällsföreningen inte har givit mig det utbyte av meningsfullhet som jag önskar, så jag har även gått med i Röda Korset. Arbetet där består mest av att jobba i Kupan. Nu har vi städat och rensat i två eftermiddagar innan det skall öppnas idag. Jag har sett några saker som jag tror jag skall åka och kolla på igen och kanske köpa med mig hem.
Tyget till sänggaveln kom igår och nu gäller det om jag själv kan flytta sängen och skruva ner gaveln. Hoppas det, för jag känner mig inspirerad och nyfiken på hur det kommer att se ut.
Min söta Ludisa har nu blommat i över en månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar