torsdag 30 december 2010

Avslut på år 2010 och GOTT NYTT ÅR 2011


Ja, så kan jag nu se tillbaka på året och konstatera, jag fick inget nytt jobb. Skall jag vara ärlig, så hade jag inte heller trott det, men jag erkänner att det går inte att låta bli att hoppas. Jag vet ju inte vem som får jobbet, men jag gissar att det är någon yngre person. Nu är det bara att försöka se framåt igen.
Ser framåt gör ett syskonbarn till mig som har gått första terminen på floristlinjen. Det är hon som gjort den fina julgruppen.

Jag har fått några julklappar till av barnbarnen, bl.a denna söta lilla ask av Alva. Hon har klistrat glitter och stjärnor på asken så den blev så fin. Egenhändigt gjorda julklappar är kära presenter som jag sparar och tar fram och tittar på i många år. Nu står asken på byrån i sovrummet.

Fick lite vårfnatt häromdagen och plockade in från förrådet några små pelargonplantor. De får stå härinne och halvsova ett tag till och vänta på att solen skall bli starkare.

2 kommentarer:

  1. Vi får hoppas på ett mycket bätre 2011...eller hur!!! Tänk vad de små fingrarna har klistrat och glittrat till dig... :)

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År!

    Vilka fina presenter du fått!

    /Malin

    SvaraRadera