lördag 25 december 2010

Juldagen


Det har nog varit ganska mycket att göra sista veckan före jul. Ser att jag inte skrivit på länge. Skönt att sitta här nu och försöka bena upp sista veckans händelse.
Inga märkvärdigheter, men återigen ett konstaterande att allt tar tid.
En viktig sak är att lilla mamma kom iväg till min syster A-B i Halmstad för sitt sedvanliga julfirande. Hon var glad som en lärka när jag kom för att hjälpa henne att packa och själv bli resklar.
Vår nya gran var det lite pyssel med att montera och överdelen ville inte lysa, det är 3 delar, men vi löste det med en extra kontakt. Det får vi ta och reklammera, för vi har tänkt ha granen i många år.

Äntligen julafton, med doppegryta hos oss. Bror och svägerska kom som vanligt och avnjöt årets doppegryta. Jag tycker inte att det är så där väldigt gott, fast det blir doppegryta idag också. Brukar faktiskt vara godare på juldagen av någon konstig anledning.
Efter "Kalle" var det dags att packa bilen med mat och julklappar och åka till barn och barnbarn i Gnosjö. Åh, vad de väntade på tomten och tillslut kom han och hade massor med julklappar med sig till dem. Ibland skulle man nästan behöva hörselskydd under den mest hektiska paketöppningen. Det är väl så det skall vara, det är ju barnens dag.
God julmat igen. Kände mig riktigt hungrig innan vi började äta, men rätt som det var, tvärmätt.
Idag fick jag nymalet kaffe till frukost, min julklapp till H. Han hade önskat sig en kaffekvarn, och snart hoppas jag att få lite kolsyrat gott vatten. Vår julklapp från barnbarnen.
Sedan är det inte fel att bara slappa och ta det lugnt resten av denna dag.

1 kommentar:

  1. Det låter som om ni har haft en alldelses perfekt jul :) och visst är det kul att både se och höra barnen när de öppnar paketen. vilken bra julklapp du köpte till H...tack för tipset!!!!

    SvaraRadera