onsdag 8 december 2010

Andra adventsveckan


Tända ljus och öppna luckan i kalendern. Konstigt att man aldrig blir för gammal för det. Den enda skillnaden är att jag inte tjuvkikar längre i luckorna. Denna kalender är UNICEF:s kalender. När jag sa att jag beställer 4 kalendrar, en till varje familj, fick jag frågan av några familjemedlemmar: Kan man vinna något med den kalendern? Ja, svarade jag,vinsten är att du kan hjälpa något barn som har det svårt. Lite, men bättre än inte något.
Den söta skyddsängeln är ny för i år, köpt när jag var på homeparty.

Baka bröd är roligt och det är gott och nyttigt. Jag slår ett slag för enkla recept.
Långpannebrödet har jag bakat två gånger nu och det skall bli mer innan jul. Bröd med
bikarbonat är snabbt och praktiskt och gott. Har inte själv bakat just detta bröd men något liknande. Är lite skeptisk till om det skall vara 2 msk bikarbonat. I mitt eget filmjölksbröd är det endast 1,5 tsk bikarbonat.
Idag måste jag fortsätta med min julklapptillverkning. För att bli färdig fortare behövde jag anställa några sådana där små söta och duktiga möss som Askungen hade.

2 kommentarer:

  1. ...när du får tag på några möss, skicka ett par till mig. Jag ligger efter mig med inköp till julen,,,bah,,,vad foprt tiden går. :/
    Fin ängel du har köpt dig!!

    SvaraRadera
  2. Vaf fooooort tiden går skulle det ju stå...tryckfelsnisse...

    SvaraRadera