söndag 27 mars 2011

Självkänsla


Jag vill inte påstå att den känslan alltid är på topp hos mig. Jag tror att jag har en hyggligt god självkänsla, fast ibland känns det som om hela världen vill testa hur stark den är.

Självkänsla är också det som Röda Korsets nystartade kompisgrupp för barn i årskurs 4-5 vill hjälpa till med att stärka. Nu har det varit två träffar med presentation av sig själva och sminkparty och nästa gång skall de mest sitta och prata om just självkänsla. Det är två tjejer på Barn och fritidslinjen som fått utbilda sig hos RK för att kunna leda de här träffarna.

För att stärka mig själv (ja så är det) visar jag en så kallad spillpåse. Det är en transportabel skräppåse, typ för trådar, nåldyna och saxhållare som vi använder vid quiltning. Jag har sytt tre stycken, 2 har jag presentat bort, och de är jätteroliga att sy och mycket praktiska.

Idag blev det av att fålla de panelgardiner som mamma vävt på terapin. De är riktigt fina och som hon har vävt och vävt. Hoppas att hon kommer att bli nöjd när de nu kommer upp i hennes sovrum och hon kan ligga och titta på dem. Även hennes självkänsla kommer då att öka och det känns säkert bra för en människa som märker att hon tappar alltmer kraft och minne för varje vecka.

2 kommentarer:

  1. VILKEN BRA GREJ!!!!
    KRAM TILL DIG!!!!
    TINA

    SvaraRadera
  2. Just det jag har glömt att mejla bilderna på min fina spillpåse, vill du ha dem ändå?

    Självkänsla är något som man hela tiden måste arbeta med, inte så lätt alla gånger.

    /Malin

    SvaraRadera