måndag 21 mars 2011

Våga flyga


Vilken härlig eftermiddag det var igår, söndag. Tillsammans med ca 300 personer i Torghuset, Smål.stenar avnjöt jag och syster A-B en svängig, stämningsfull och tankvärd konsert med Lena-Maria Klingvall och Gislaveds Storband. Denna starka tjej som inte låtit svårigheterna ta över i sitt liv. Igår hade hon två konserter samma em och sedan berättade hon var hon fullbokad nästan varje dag i en månad framåt och på olika platser i Sverige. Kroppen är inte fulländad men rösten och viljan är desto starkare.
Efter konserten sneddade vi över torget till Göstas Café och beställde räkmacka och kaffe. Det smakade riktigt bra och vilken känsla att för första gången sitta i rundeln och kolla in trafiken i rondellen. Så många gånger vi passerat där genom åren och nästan alltid är det gäster som sitter där och fikar.
Idag har jag faktiskt varit på anställningsintervju. Det är inte inom mitt tidigare område och jag känner en stor kluvenhet och osäkerhet. Jag har några dagar på mig innan jag lämnar besked. Jag vet faktiskt inte vad jag kommer att svara på det. Jag behöver sova på saken och även rådfråga någon lämplig person.

3 kommentarer:

  1. Nu förstår jag att jag har missat något. Jag hade inte minsta aning om att denna fina och fantastiska tjej gästade i Smålandsstenar igår.
    Trots sitt handikapp, är hon en sådan positiv person med bl.a fin sångröst och två VM-guldmedaljer i simning.
    Ja du Gunilla. Vilket beslut du än tar angående jobbet, ska du se att det blir bra.
    Kram!!
    Gun

    SvaraRadera
  2. Hur känns det idag när du sovit på saken?

    Det vore väl kul att få ett jobb?!

    /Malin

    SvaraRadera
  3. Väntar med spänning på ditt beslut. Ibland är det extra svårt att fatta rätt sådant!

    Ullastina

    SvaraRadera