fredag 18 mars 2011

Papper och penna och fokusering

Mina tankar behöver redas upp och det får bli med datorns hjälp.Hoppas det fungera också. Den här veckan har det varit fullt upp med allt vad jag (stränga arbetsgivare)har startat upp det senaste året.

1.Lapptäckskursen. Kursen i sig självt tar inte så mycket tid, utan det är sömnaden hemma som kräver tid, och ganska mycket tid. När mina nu påbörjade arbeten snart är klara så får detta kliva ner lite i prioritering. Jag och min sykompis delade på att bjuda på fikat igår. Jag hade bakat frallor som fick kalljäsa över natten och som jag gräddade på morgonen. Det var ganska snärjigt här på morgonen eftersom vi skall vara i Burserydstrakten kl 8.30. Vi kom precis.

2.Trädgårdskurs. Denna kurs är inte påbörjad ännu och det är 5 kurstillfällen. Jag vet inte om vi får hemuppgifter eller om det endast är det egna arbetet i trädgården som är aktuellt. Jag tror att det blir roligt och det är ju jag som sköter trädgården ändå. Fixar sig säkert.

3.Samhällsföreningen. Det har inte varit något större arbete för mig än 1 kväll per månad och vid Lucia. Då krävdes det ju lite insats från mig som var rolig och stimulerande att vara med på.
Frågetecknet blev igårkväll då fyra styrelsemedlemmar har meddelat sin avgång.
Två av dem var de drivande. Kvar är ej så starka och rutinerade medlemmar.
Eter att ordförande som katten går runt het gröt frågade en medlem ordföranden vad han hade ordnat för program till årsmötet nästa vecka. Nej, som det ser ut nu finns det ingen anledning att ordna något eller presentera någon fråga, svarade han.
Jag dryftade då mig till att säga att frågan om Samhällsföreningens vara eller inte vara måste väl vara en nog så viktig fråga. Detta startade en frisk och framåtgående diskussion. Vi skall inte lägga oss ner tvärt utan jobba vidare och se hur utvecklingen blir.

4.Röda Korset. Detta är en stor organisation där medlemmarna har en viktig roll. Där blir det en hel del timmar (arbetsdagar) som medlemmarna lägger ner.
På måndag skall jag också överta cv-skivan där allt som sekreteraren behöver finns. Om detta har jag ingen överblick på ännu men jag känner en lätt bävan.

5. AF. Söka jobb, söka jobb och söka jobb.

6. Övriga livet med allt vad det innebär, fast jag mår nog bäst när det är full fart.
Bäst mår nog de flesta när man inte hinner fundera allt för mycket på varför man existerar och vad det är för mening med livet. Det är ett mycket förödande grubbel. Alltså, full fart framåt.

1 kommentar:

  1. Håller med, det är bättre att ha fullt upp än för lite att göra. Även om det ibland också blir för mycket av det goda.
    Sofie

    SvaraRadera