lördag 2 april 2011

Jobb och utvecklingsgarantin, inskrivning


Detta hjärtliga fenomen på grannens garageuppfart är sådant som man hinner att se när man inte jagar i full fart genom livet. Ett par timmar och sedan hade det smält bort.
I fredags blev jag inskriven och godkänd för ytterligare 450 dagar med 60% av min tidigare lön. Av någon anledning skall man skrivas in igen och cv:t skall gås igenom igen. Det kan inte hjälpas men man känner sig lite förnedrad och vad det finns för planer för mig i jobb och utvecklingsgarantin får jag kanske veta först vid nästa möte 18 april.
Det finns något som heter Jobbchansen och det är företag som kommer till AF och presenterar sig och den arbetslöse kan få presentera sig och lämna sitt cv. I fredags var ett vårdboende där och jag och min granne V åkte dit tillsammans med ca 40 andra arbetslösa. Håhåjaja, alla såg reko ut och vi satt långt bak i rummet och kom därför långt ner på listan för att presentera oss. Vi valde att åka hem med oförrättat ärende istället.

De sista veckorna har vi fått så fint besök av en flock bofinkar som ätit av solrosfröet. De är väldigt skygga, det räcker att jag kommer fram försiktigt till fönstret för att de skall flyga iväg allihop. När jag kom hem från AF på e.m låg denna vackra bofink död på altanen. Den hade troligen flugit emot fönstret och brutit nacken. Så tråkigt, nu när det äntligen är vår och lite lättare att vara fågel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar