onsdag 6 april 2011

Slut för denna gång - tack för denna gång



Lapptäckskursen är slut, men vi har redan ställt oss på kö för fortsättning till hösten. Det är så roligt att sy och träffas. Man blir inspirerad av de andra och alla vackra arbeten som finns där.
Jag har bara sytt med applikationer de här gångerna. Roligt, roligt. Tyvärr har jag inte mönsterprogram på min symaskin. Det hade varit bra när jag skall langettera runt applikationerna. Istället får jag använda knapphålssöm. Inte lika snyggt.

Kuddarna är nu färdiga till mitt nystylade sovrum. Känns alltid bra när man gjort det man tänkt sig.
Nu återstår att sy en kasse till sommaren av mina gamla jeans och mugrufs av nya fina tyger med kaffemotiv. Mugrufs kanske ni vet är mindre underlägg som man sätter sin kaffemugg på för att skydda bordet mot värmefläckar. Mysigt och praktiskt.

3 kommentarer:

  1. IMPONERANDE! Vilka kuddar...och löparen/duken...Du får snart börja ta upp beställning eller öppna eget!
    Jag blir kund direkt!
    Tycker du kan få en maskin med mönsterprogram av din mamma eller man på morsdag *ler*
    Kramiz Eva

    SvaraRadera
  2. "Övning ger färdighet."
    Vad duktig du har blivit på att sy!

    /Malin

    SvaraRadera
  3. Vad fina dina alster är Gunilla. Kuddarna är superläckra, jag blir själv så sugen på sy när jag ser dina grejer du gjort.
    Superläckra!!!
    kram Tina

    SvaraRadera