torsdag 21 april 2011

Påsken är här med sol och värme


Tänk att jag tyckte i julas att det var så långt till påsken i år, och nu är vi där.
När det är så här härligt väder går det på något konstigt sätt ännu fortare än vanligt.
I måndags var jag på AF för att gå igenom min jobbsituation och min handledare kom fram till att det är inte min utbildning eller mitt cv det är fel på. Det är nog som jag själv tänkt hela tiden, min ålder. Jag kommer nu att söka jobb och fortsätta som tidigare i 150 dagar, ca oktober, innan jag kommer i arbetsmarknadsutbildning. Vem vet, jag kanske väljer att bli pensionär. Det får tiden utvisa.
Jag måste rätta mig själv, det är 65% och inte 60 av min lön som jag skrev tidigare.

Det är så roligt att kvilta så jag var tvungen att prova och sy ett par små mugrufs.
Jag har inget mönster att gå efter och det är väl det som skiljer oss vanliga från de konstnärliga. Det är svårt att vara kreativ så där rätt ut i intet, lättare när man har något att titta på och sedan göra sina egna små skapelser.
Dessa är tänkta till två små pojkkusiner som kan sätta sin mugg eller sitt glas och sitt kex där när de fikar.

1 kommentar:

  1. Oj, här var det mycket att kommentera :)
    -För det första, vad fin Zygen är, fin blomning
    -För det andra. Dina mugrufs är jätte söta, jätte fina. Mönstret passas till små pojkar tycker jag :)
    -För det tredje: Toffeln med blomman i, bakom allt, den är ju bara helt bedårande vacker... jag får nog ge mig ut på norlid och kolla i gömmorna om det finns ngt där ;)
    -För det fjärde lycka till med jobb söket...
    kram från Tina

    SvaraRadera