torsdag 5 maj 2011

Bakslag


Att våren har gjort ett rejält bakslag är inte obekant för många av oss. Den där härliga värmen så tidigt var onaturligt. Värst är det för alla växter som drevs fram. De är inte så glada nu. Det är bara lökväxter som gillar kyla. Jag har inte fotograferat de stackarna ännu, fastän jag har en vinterjacka att ta på mig. Det skall bli nu när det är lite varmare ute igen.

Ett annat bakslag var på RK:s kompisgrupp. Det har tydligen utlovats ett läger på Gotland i juni och en av ledarna hos oss var väldigt intresserad att åka. Det var fyra av deltagarna som anmält sig, men ansvarig hos oss avblåste det hela och det blir inget läger för vår grupp. Till följd av detta hoppade den ledaren av så jag och I fick ta avslutningen i går. Det kom fem deltagare igår, jag antar att det var de som inte anmält sig till lägret och vi hade riktigt roligt tillsammans ändå. Först lite glasstårta och måla och pynta sina naglar (ja, de älskar det) och sedan iväg för att spela minigolf. Stämningen var på topp.
Flera av flickorna hoppades på en fortsättning efter sommaren och det kändes ju bra för oss eftersom det blev ett lite snörpligt slut.
Däremot är golfbanorna inte för roliga. Ett perfekt läge i samhället som det kunde göras mycket mer utav. Kanske ett projekt för Samhällsföreningen? Inte bara lägga oss i infrastrukturen. Där har vi inte mycket att säga till om.

1 kommentar: