måndag 16 maj 2011

Trädgårdskurs och tovade tofflor


Nu är den mysiga och trevliga trädgårdskursen slut. Varje gång har vår "lärare G" gjort kaffe och frallor och bjudit oss på. Så gott att bli lite ompysslade ibland. Det har vi tyckt allihop. Jag vet inte hur mycket vi lärt oss men inspirerade har vi nog blivit allesammans. Det har mest handlat om blommor och han älskar blommor själv. Det kvittar nästan vilken fråga vi ställt så har han haft ett svar. Han har ett stort intresse och kunskap. Bilderna är från hans trädgård. Tyvärr glömde jag kameran vid den magnifika vårblomningen med ett helt hav av blommande nunneört och lökväxter.

En damm med guldfiskar som bor i dammen året om pryder sin plats.


Nu har jag fått mina tovade stövlar klara. Jag skall inviga dem framför TV:n nu någon kväll när det är ruggit väder. Det är roligt att sitta och sticka en stund och meditera lite för sig själv. Jag har hittat ett så snyggt mönster på en sjal att ha om axlarna på sommarkvällarna när man sitter ute.
Jag behöver nog börja snart om den skall bli klar till utesäsongen eftersom jultofflorna, ja de heter så, inte blev klara förrän i mitten på maj.

2 kommentarer:

  1. Har sagt det innan och säger det igen IMPONERANDE!
    HA en fin helg
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Trevlig trädgård... Och härliga tovade stövlar, mysiga!!! Du får skaffa dig en ny kurs att gå på nu när denna är över.
    kram Tina

    SvaraRadera