torsdag 26 augusti 2010

Surt sa räven........

Jag går till verket när mitt hjärta är fyllt av det, risk för att det trillar ut annars. Läste i Värnamo Nyheter idag om en arbetssökande med mycket goda kvalifikationer har anmält Gislaveds kommun för åldersdiskriminering. Personen i fråga fick inte ens komma på intervju utan jobbet gick till en yngre person.
Så är det. Spännande att se om det hjälper att anmäla.
Läser sedan om hur någon politiker beklagar LAS. Om inte den lagen fanns kunde kanske en ungdom fått ett jobb. Skall man då avskeda en äldre arbetskraft (som vill och kan jobba) för att en yngre skall få ett jobb. Svår balansgång.
Satt där och funderade på verkligheten då det slog mig en tanke. Hur skall de som nu är unga och unga i meddelåldern kunna jobba med äldre. De har sedan de varit små varit indelade i åldersfack med stränga gränser. Dagis ,skolan och sedan alla stadier av discon och nöjen. Kanske har vi själva skapat deras åldersfixering.
Nej, känns bättre att hålla sig på sin kant så kan ingen putta ut mig. Har jag fel och någon vill ha mig med så får dom säga till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar