söndag 22 augusti 2010

Kvinnor kan

Sprätthöns kallar dom sig, men dom har absolut inga hönshjärnor. Årets utställning i ladan utmed Nissan var nog den bästa jag varit på. Där fanns alla fantastiska stora täcken men där fanns även en hel del nytänk i skojiga fotbollskuddar och kuddar i trasteknik, snygga väskor och tuffa förkläden av gamla jeans. Jag fick jättemycket inspiration och känner stor förväntan på kursen i Rosenbol som börjar på tisdag, och som jag skall gå på.
Jag och yngsta dottern M hade en trevlig em bland alla vackra arbeten och när vi kom ut från logen sken solen. Så härligt. Det var vi tvungna att fira med att gå till caféet nere vid Nissan
och dricka kaffe och äta hembakat kaffebröd.

I lördags kom jag iväg till Bredaryds marknad för första gången i mitt liv. Jag har hört så många gånger att där skall vara en bra marknad, och det var det. Marknadsstånden löpte runt hela Bredaryds centrum. Där var en trevlig stämning och bra varor. Jag köpte faktiskt en födelsedagspresent till H=mannen som fyller år på lördag. Han gillar att mata småfåglarna på vintern men det gamla fågelbordet har vi slängt. Nu skall han få en ny modell som skall, enligt tillverkaren, fungera bra.
Kommer en bild framåt helgen om presenten uppskattades. Hoppas det, för det var tungt att bära det runt hela Bredaryd.
Startade min jobbcoachning i tisdags. Får se vart det bär hän.

4 kommentarer:

  1. Låter som en bra helg. Hoppas kursen var bra idag också!
    Sofie

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag nyfiken! Vad är det för kurs du går på?

    Ullastina

    SvaraRadera
  3. Ja det var väldigt fina handarbeten de gjort.

    Fina kuddar.

    Malin

    SvaraRadera
  4. Så läcker kudden är. Riktigt romantisk.
    Efter uppvaktningen på lördag får du visa bild på fågelbordet. Här behöver vi införskaffa ett nytt till vintern. Ekorren har varit och försökt att gnaga sig in till fröna, så ett nytt behövs verkligen.
    Det är väl snart dags för en pratstund över en kaffekopp, eller hur? ;)

    SvaraRadera