måndag 16 augusti 2010

FYND

Idag är det första dagen efter semestern. H från jobbet och jag från jobbsökandet. Igår avslutade vi ledigheten med ett loppisbesök i Värnamo. Det var mycket av allt där, besökare och utställare och prylar. Tyvärr inte så mycket gamla saker. Jag fann det här lilla fatet från Gustavsberg ung. 1890-1910 och den betydligt yngre lilla hunden som får utöka min hundsamlingen.
Den lilla körsbärstomaten kommer från min planta. Tyvärr blir det bara en tomat i sänder som mognar, inte en hel kvist, som man kan köpa i butiken.

På en skogspromenad runt vattentornet hittade vi de här fina kantarellerna. Bilden gör inte rättvisa åt hur gula och fina dom är i verkligheten. Vi har inte bestämt än hur vi skall laga till dem. Ofta får dom sällskap med champinjoner från affären.

3 kommentarer:

  1. Mums med kantareller! Men själv får jag nog köpa mina i affären, vet inte om det finns några svampskogar här i närheten.
    Sofie

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga fynd du gjort. Kantareller så gott. Brukar plocka på Norlid men i år hoppar jag över det. Sedan är det ju de där äckliga fästingarna...

    SvaraRadera
  3. Det är gott med kantareller!
    Sött litet fat du fyndat.

    /Malin

    SvaraRadera