torsdag 12 augusti 2010

Hemma igen

Oj, oj, oj vad mycket det är att göra när man kommer hem efter semestern. Stora berg av tvätt och allt är halvdaskigt. Men det rättar väl till sig lite i taget.
En sak slog oss när vi kom hem med husvagnen är att vi har FRUKTANSVÄRT mycket saker med oss. Vi gjorde en ny plan och började att bära ut överflödet. Får se om vi bär in det igen till nästa år. Hoppas att vi kommer ut någon gång till med husvagnen under hösten, brukar vara svårt att bli av.
Träffade en god vän på Hemköp idag och utbytte de vanlig fraserna om hur har sommaren varit och har du börjat jobba än. Han har flera arbetslösa vänner i 60+ åldern och ingen av dom har fått något nytt jobb. När jag hör sådant undrar ju jag hur det skall gå för mig. Skall jag aldrig jobba mer? En sorgsenhet infinner sig. Kanske är det livets gång och bara att acceptera.
Fast än har jag inte gett upp och solen sken idag, jag får försöka se ljust på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar