torsdag 30 september 2010

Hösten är här

Det kan inte hjälpas, men visst känner åtminstone jag, ett vemod nu när sommaren är slut. Jag går här i min egen lilla värld och känner mig stundtals både ensam och bortglömd. Får sparka lite på mig själv och se de små glädjeämnena som att höstplantera och ha en fikastund med Albin ute i solen.

En arbetskamrat ringde idag och hade lite nytt att berätta. Hon var återigen arbetslös efter att jobbat i 6 veckor före semestern och inget nytt jobb på gång. Jag kan inte påstå att hon var glad, men något positivt för henne är att hon får gå en kurs för att lära sig smärtlindring genom handpåläggning. Jag tror att det passar henne. Hon vill hjälpa människor och har kraften, säger hennes kursledare. Hoppas att det blir något av det.

2 kommentarer:

  1. Försök att hitta lite ljusglimtar Gunilla :) fint kort på Albin :)

    SvaraRadera