fredag 10 september 2010

Fredagsförmiddag med konsert

Städade igår och åkte och hämtade mamma som skulle till tandläkaren idag 11.10 och sedan konsert i Gislaved 12.00. Jovisst skulle jag hinna om allt klaffade. Idag var det varken jag eller mamma som var försenade utan tandläkaren. Kände att jag blev både irriterad och ledsen. Tillslut kom hon in och hon slapp att sitta för länge i stolen och jag kom iväg till konserten. De hade redan börjat men jag hann höra det mesta tror jag.
Härlig svängig folkmusik med högsta spelglädje bjöds vi på. Jag pratade lite med Frida efter konserten om gamla tider och önskade henne lycka till med sin fiol.
Kommer dom häråt fler gånger går jag gärna och lyssnar igen.
H har nu blivit friskförklarad av läkaren på öron-näsa-hals i Jönköping. Hans halsonda slutade med halsböld och han har nu åkt i tre dagar dit för att tömma bölden.

1 kommentar:

  1. Vad kul att du gick på konserten och att du träffade Frida! Men riktigt irriterande med försenade tandläkare, har själv suttit och väntat ca en halvtimme efter att man fått tid. Väldigt tråkigt. Tur ändå att du (nästan) hann.
    Hoppas sjuklingen kryat på sig nu då.
    Sofie

    SvaraRadera