onsdag 1 september 2010

Framtidstro åk 2

Idag var det dags för höstens träffar för oss arbetslösa. Jag och min granne V hade bestämt tidigare i veckan att vi skulle gå, men idag hade vi tappat lusten. Efter en stunds övervägande kom vi iaf iväg. Vi var inte så många idag och alla de andra hade känt likadant. Känns liksom lite hopplöst att gå och vara positiv hur länge som helst.
Men vilken tur att vi gick. Det var mycket spännande och intressant att få del av alla visioner och planer om utbyggnaden av Isabergs Fritidsområde. Inbyggd skidbacke, vattenlandskap, nya stugor och häftiga hotell. Ja, jag hoppas faktiskt att de får tillstånd och får EU pengar för att kunna starta upp projektet.
I em fortsatta jag med trädgårdsarbete. Har grävt upp och planterat om lite växter. Det är ganska jobbigt att klippa ner buskar som jag gjorde tidigare i veckan och att gräva, men nu är det gjort.

2 kommentarer:

  1. Oj, det låter ju väldigt spännande. Hoppas de kan utveckla området så att det dra mer turister och att även boende i kommunen får mer att hitta på. Kan man läsa mer om de här planerna nånstans?
    Sofie

    SvaraRadera
  2. Vet inte. Vi fick iaf ingen reklam för det med oss hem. Till saken hör att dom har fått avslag en gång p g a att 1 stugägare har överklagat beslutet. Tyvärr räcker det med att 1 granne sätter sig emot förslaget. Vad jag förstår är det inomhusbacken han motsätter sig och det är den backen som är själva navet i projektet.

    SvaraRadera