söndag 5 september 2010

Vecka läggs till vecka. Jag förstår inte hur fort tiden går. Vi har iallafall fått tillbaka sensommaren även om det varit frost flera nätter nu. Tråkigt att behöva täcka och bära in krukor över natten men jag gör det för säkerhets skull. Det mognar en tomat i sänder på min planta och det är ju roligt, fast jag vet inte om de är godare än de jag köper i affären.
Idag har vi varit på 20-års uppvaktning. Brorsdottern M firade och bjöd på tacos och ett härligt efterrättsbord med bärpajer, ostkaka, kladdkaka och glass. Mums. Synd att man inte har fyra magar som kon. Hade varit praktiskt när det är kalas.
Det blev en helt fantastisk solnedgång i kväll. Det är inte Betlehemsstjärnan som lyser bakom min helt tokblommande orkidé utan endast en reflex.

1 kommentar:

  1. Ja det var ett trevligt kalas!
    Det är svårt att fota mot fönster, jag brukar inte använda blixten fast då måste det vara ganska ljust i rummet annars blir bilden suddig.

    Kram

    SvaraRadera