onsdag 24 november 2010

Vintern är här


Vilken vinter vi fått igen. Jag är ute och skottar snö varje dag. Nu räcker det för ett tag om jag får bestämma. Snön har nog skapat julstämning hos många, för aldrig har jag sett att så många så tidigt har tagit fram sina ljusbågar och stjärnor och t o m en balkongtomte.
Julgardinern har kommit upp både hos mig och hos mamma i dag. Hon blir så glad och nöjd när jag är hos henne och pysslar lite grand. När jag hade fått lite julstämning i hennes kök hade vi glöggfest med pepparkakor och ädelost. Mums. Hon är så tacksam och nöjd för det lilla jag hjälper henne med. Varje gång vi går hem igen, jag och Albin, säger hon, tack för idag och välkomna tillbaka igen. Faktiskt ganska skönt att ha lite tid och ork för sin gamla mamma. Det hade inte gått om jag hade haft kvar mitt jobb. Något gott har det fört med sig i allafall.

2 kommentarer:

  1. Visst är det så Gunilla att man ser det possitiva i det negativa ibland---tex att du kan vara och pyssla och mysa med din mamma.HÄRLIGT!!! Men du va kul att ni också gilla pepparkakor med mögelost :) C och jag är alldeles galna i det. Igår hade hon skrivit på handlingslistan själv, MÖGELOST med stora bokstäver.
    Ha dé gott!

    SvaraRadera
  2. Ja, vilken tidig vinter det blev i år, även här i Hstd. Snön hade gärna fått vänta nån vecka till.
    Idag har jag också börjat adventspynta, och imorgon får det bli årets första glögg när allt är klart. Det blir gott!
    Sofie

    SvaraRadera