lördag 27 november 2010

Albin möter Nisse


Första Advent, så härligt när denna sköna tid ligger framför oss. Det kan också vara en massa stress för den som har för lite tid och vill mycket, men man får försöka hitta en lagom nivå. Huvudsaken är att man hinner uppfatta julens budskap.
Vilken utveckling det har varit med allt som hör julen till från det jag var barn och till nu. Det är som två helt skilda världar.Erkänner att jag gillar denna tid med sitt fantastiska utbud av varor, fast ibland blir det nästan för mycket av det goda och då längtar jag nästan efter den gamla lugna tiden.

Så söt lille Nisse var. Både jag och Albin blev helt bedårade. Han såg ut att vant sig i sitt nya hem hos min syster och svåger. Albin försökte uppfostra honom på ett milt sätt och Nisse busade och försökte att lyda emellanåt. Jag tror att både var mycket trötta efter sitt första möte.

1 kommentar:

  1. Så söt Nisse är och Albin ser ut som en jättehund jämte.
    Jag kom ihåg att när vi hämtade Alfons så vägde han 1,9kg och var 18cm hög(mankhöjd)

    Malin

    SvaraRadera