lördag 30 oktober 2010

Blomsterlandet

Det var längesedan vi gjorde en liten orkidéresa jag och min orkidékompis G. Jättekul att vi kom iväg till Jönköping och fick se både folk och jättevackra orkidéer. Vi handlade en del växter, jag var sparsam både med pengarna och på utrymmet här hemma. G var lite mer frikostig.
Efter våra inköp körde vi upp till A6 och Palmcaféet och träffade tre andra orkidévänner. G bjöd mig på fika, tunnbrödsrulle med rökt lax. Riktigt gott. Lite trevligt orkidésnack och sedan kände vi att det var skönt att komma ut från den stressiga plats som A6 dock är på lördagarna.
Hoppas de nya växterna kommer att trivas hos mig.

1 kommentar:

  1. Tack kära orkidévän, för en trevlig dag :)
    Visst var det både kul och mysigt att fara iväg i din `lilla röda´på orkidéutställning.
    Jo, nog hade jag med mig lite orkidéer hem. Jag hade ju den fördelen att inte behöva oroa mig över platsbrist. Det har alla orkidéer, som flyttat till `orkidéhimlen´sista tiden, ordnat åt mig.
    Klart, de nya växterna kommer att trivas hos oss. (de skulle bara våga annat ;) )

    SvaraRadera