torsdag 28 oktober 2010

Albin bloggar

Skönt att vara hemma igen, fast idag var det inte så hemskt hos veterinären.
Jag skulle ha min vaccination och så lite översyn av min hälsostatus. Mina öron är ganska fulla av vax fastän matte har hållt på nu i ett par dagar och hällt i öronrens. Nu skall jag få örondroppar, två sorter, och då gömmer jag mig under bord eller stolar när matte kommer med flaskorna. Det är otäckt att få droppar i öronen.
Mysigt att ha en komfortabel viloplats i köket, men det är lite konstigt säger matte att min lilla golfboll rullar in under soffan även här i köket. Men det är jättekul när matte och husse tar min innebandyklubba under stånk och pust och slår fram bollen. Vi borde leka mycket mer, tycker jag.
Annars har jag andra viktiga saker att tänka på för tillfället. Grannens söta hundtjej (tik säger en del) löper. Nu måste jag sitta på trappan till uteplatsen och bevaka deras hus så mycket jag orkar, från morgon till kväll.

1 kommentar:

  1. Ja det ser mysigt ut med en soffa i köket. Här löper i Gnosjö löper också massor av tikar för tillfället så jag förstår vad du menar.....

    /Alfons

    SvaraRadera