onsdag 13 oktober 2010

Vad en sykurs kan leda till

Nyss hemkommen från ett jättetrevligt besök hos en kurskamrat ute på landet. Jag blev väl emottagen av henne plus en hund och fyra jättemysiga kattungar. Kaffe och goda bullar och muffins. Hembakat. Bullarna av modell Rimbobullar hade hennes man, min gamla klasskamrat från realskolan, bakat. Verkligen supergoda.
Vi hade så mycket att prata om och framförallt lapptäckssömnad och övrigt pyssel. Hon både syr och väver. Mitt ärende var att hämta min kaffeväska modell större, där jag skall förvara min linjal och skärbräda plus allt annat som hör lapptäcke till. Hon har sytt sådana här kassar av tomma kaffepaket i många år.
Det har varit ett par intensiva dagar nu för jobbsökning. Jag har fått veta det att om jag verkligen vill ha ett jobb, kommer jag att få det. Det känns bra.
Emellan all jobbsökning är det gott att rensa tankarna och glömma omvärlden med den helt uppslukande hobbyn, lapptäcksteknik.
Här är mitt blockhus och stjärnan som skall ingå i det album (duk) som vi skall sy denna termin.




3 kommentarer:

  1. Jättefin väska och det är alltid kul att träffa någon som delar samma intresse som en själv.

    /Malin

    SvaraRadera
  2. härlig väska och fint lapptäcke... Gjorde ett lapptäcket till brorsans barn när han var liten liten och det var mycket pyssel, men mycket kul!!!!

    SvaraRadera
  3. Väldigt häftig väska! Och alltid kul att lära känna nya människor.
    Sofie

    SvaraRadera