torsdag 28 januari 2010

Vart tar tiden vägen?


Oj, vad dagarna rusar iväg. Igår gick jag oach Albin före snöovädret till mamma för att hjälpa henne med att byta gardiner i köket. Ner med julgardinen och upp med en vårgardin. Hennes lilla brudorkidé blommar så fint i fönstret.Den har hon haft i minst två år. Den har blommat om flera gånger. Hon glömmer att vattna och jag kommer efter ca 1-2 veckor och ger den vatten.
Det verkar att vara det rätta odlingssättet.
Vi fick inte så mycket snö denna gången, endast ung. 20 cm. Det räcker. Jag tänker hela tiden att jag får inte klaga på vintern före va7. Därefter tänker jag börja med det.

1 kommentar:

  1. Jag dagarna och veckorna rullar på, snart har januari passerat.
    Mormors orkidé blommar fint i fönstret och det är väl tur att hon glömmer att vattna den för orkidéer ska inte vattnas oftare.

    Kram
    Malin

    SvaraRadera