onsdag 13 januari 2010

En avig och en rät


Idag har jag haft fullt upp med brödbak och promenader med Albin. Snön är mycket intressant nu när den börjar vara väl använd. Oj, vad det tar lång tid på vissa ställen.
Gick till mamma och hjälpte henne med att plocka undan julen.
Sedan satt vi och myste tillsammans och stickade en stund. Jag har fått för mig att sticka ett par raggsockor. Det är väl så där ca 50 år sedan sist.
De söta vantarna har inte jag stickat. Det är långt över mina ambitioner.

2 kommentarer:

  1. När det är snö ute så kan man förstå varför hundarna tycker att vissa platser är mer intressanta än andra.

    Lycka till med stickningen, själv ligger min virkning och vilar.

    Malin

    SvaraRadera
  2. Jag får nog lov att säga att både raggsockar och vantar är över min förmåga! VIsserligen har jag en gång stickat en tröja, men det var allt bra länge sedan.. hoppas att solskydden funkar!

    SvaraRadera