lördag 19 maj 2012

Konfirmation

Jag är nog allt lite gammal ändå, eller rättare sagt har jag varit med i livet ett tag. Äldsta barnbarnet konfirmerades idag. Det var en så fin och glad högtid i kyrkan och vi var där allesammans i den närmaste släkten, till och med gammelmormor var med. Det gick som på räls och efter kyrkan åkte vi till Södergatan för att fira en familjehögtid tillsammans. Vi blev bjudna på mycket god mat, lite åt medelhavssmak var det.
Jobb eller inte jobb, visst känner man en bävan och nedstämdhet när man tänker på att en epok i sitt liv går mot sitt slut. Åtminnstone har jag gjort det ett tag nu, tills jag tog mig i kragen och började att sy lite med mina lappar igen. Här är två underlägg till kaffemuggen som jag sytt till mig själv, mug ruf är benämningen på dem. Faktiskt både praktiskt och lite mysigt. Det blir inga värmefläckar på bordet och lätt är det att ta en liten mug ruf med sig ut till trädgårdsbordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar