fredag 13 april 2012

Glädjerecept



Oroa sig - det ordnar sig=glädje, skräpigt och stökigt hus - städa=här ser ju riktigt trevligt ut.

Javisst är det så, motsatserna som kan få oss att känna lite extra. När jag steg ut från AF vid middagstiden efter två timmars väntan och utredningar och en hel del, förstår inte vad som hänt, så kände jag en glädje som fyllde hela mig i flera timmar. Nu har jag en handlingsplan fram till 22 sept, dagen då jag blir pensionär. Under tiden skall jag fortsätta att söka lämpliga jobb, om det nu finns några.

Skönt när det blir uppklarat och visst,pengar betyder inte allt, men det är nog så viktigt.


Så här sover mina snobbar ibland. De har delat upp att bevaka varsin del av huset. Det känns bra att de är så sams.
Tråkigt nog är Konrad sjuk ikväll. Det började med att han kräktes flera gånger och sedan dess ligger han bara och sover och är helt utslagen. Hoppas att han är bättre imorgon, för jag är lika orolig när mina hundar är sjuka som jag var när barnen var små och dåliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar