lördag 7 april 2012

Glad Påsk


Tänk om vi hade haft den underbara värmen som vi hade i mars, då hade vi fått en kanonpåsk. Istället är det kallt och lite snö, men det som är framdrivet är framdrivet. Det är inte alla år som vi har påskliljor och pärlhyacinter som blommar. Min orkidé Paphiopedilum King Arthur blommar så fint lagom till påsk med två stänglar i år. Den färgglada duken har jag själv sytt ihop utan för mycket arbete och hönan som mamma har något liknande sedan jag var barn, har jag köpt på Kupan.

Albin har intagit en pigg och vaksam hållning och det är bra, för han har tyvärr problem med sitt öra igen. Det går några månader och sedan är det fyllt med klet igen. Då hör han inte så bra. Nu har jag satt igång med att rensa hans öra och då blir han mycket piggare igen.





Konrad älskar att vara ute i trädgården och stöka och jag bara väntar på när vi kan sätta igång på allvar i trädgården med vårarbetet. Fast jag undrar lite för mig själv, hur går det när matte gräver och rensar bort vissna gamla växter, kan lille jag låta bli att göra likadant? Skall jag plantera något nytt i trädgården i år, så får det vara stabila växter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar