tisdag 22 maj 2012

Medborgardialog

Tänk att det verkligen blev så, det trodde jag aldrig. Vad är det som är så ofattbart? Jo, detta att jag fick föra fram mina tankar och visioner för Anderstorp igen.

Det var ju därför jag gick med i Samhällsföreningen för att kanske kunna få fram mina idéer om hur Anderstorp skall kunna bli lite mysigare. Jag lämnade in mitt förslag för några år sedan och ordförande i Samhällsföreningen tyckte det var intressant och att vi skulle titta på det senare. Men föreningen är nu nerlagd och mitt förslag med den.

Jag har väl inte precis gråtit för det, så när kommunen nu har fått upp ögonen för att samhällena utarmas och börjat att tappa invånare, blev jag positivt överraskad. Nu måste vi försöka att bli lite mer attraktiva för att unga människor skall stanna kvar här och även vill flytta hit. Det är här det nya greppet skall tas med medborgardialog genom enkäter och arbetsgrupper om hur vi vill utveckla samhället i framtiden.

Jag har tyckt till på webben tidigare och idag var jag på ett möte i Folkets hus med ca 50 andra personer, unga och gamla och förde fram mina idéer om ett industrimuseum och att göra Ekekullen trevligare genom att flytta hembygdsgården dit där den skulle kännas naturlig. Kanske vore det inte helt fel att byta ut befintliga minigolfbanan mot ett modernare äventyrsgolf. Jag tror det finns underlag för det.

Mina tankar stämde ganska väl in med flera andras uppfattning om utvecklingen i Anderstorp. Hoppas att detta inte bara är en engångsgrej utan att vi fortsätter med att arbeta med olika förbättringsförslag, mina eller andras.

1 kommentar:

  1. Vad bra Gunilla. Bra idéer hoppas de går i uppfyllelse. Golfen var jätte bra med.....bra med folk som har Goa idéer. Kram Tina

    SvaraRadera