måndag 26 juli 2010

Ästad gård

Efter att badat och betraktat havet några dagar var vi redo för en utflykt till Ästad gård. Den ligger någon mil in i landet vid Tvååker. Det är så vackert med det kuperade landskapet och slingrande vägar runt gårdar och hus.
Det är så fantastiskt väl iordning, inget är lämnat åt slumpen.



Det var roligt att visa H denna gård där jag var på min sista julfest med jobbet. I dessa badtunnor satt vi i mörkret och njöt av det varma vattnet i den kalla vinterkvällen. En riktigt höjdarupplevelse.
Överallt är det små hus med olika typer av bastu och avkoppling.
Det var så vackert på vintern med snö och lampor överallt, men jag tyckte nog att det var ännu vackrare nu på sommaren.
Lite lunch på innergården var inte dumt och vi fick sällskap av gårdens gamla vallhund som lade sig framför Albin så han skulle känna sig trygg, eftersom det var ett par stora hundar som oxå var där med sina familjer

















2 kommentarer:

  1. Ser jättefint ut och jag kan tänka mig att det var mysigt att bada i tunnorna när det var mörkt och vinter ute.

    Kram

    SvaraRadera