lördag 12 juni 2010

Tomatplantor skänkes

Äntligen kunde jag ta ner de vita gardiner jag satte upp till advent och hänga upp min mönstrade i vitt och svart. När jag tog fram och tvättade dom för ett par månader sedan märkte jag att jag inte hade någon duk som jag tyckte om. Jag har blivit beroende av mina skapelser av lappar.
Sagt och gjort det var bara att stå på huvudet in i skåpet med tyger och försöka få ihop något som passade ihop. Resultatet har jag nu här och jag är ganska nöjd. Jag är ingen opartisk jury men så är det ju ingen tävling utan endast en duk i mitt kök.
Vi har så många tomatplantor, några har jag skolat om men allihop i denna kruka behöver få en bättre växtplats. H som köpte fröna har inte det rätta sinnet för att pyssla med små plantor.
Hoppas att någon vill bli tomatodlare i sommar.

3 kommentarer:

  1. Duken ser jättefin ut tycker jag. Tomatplantor får jag dock satsa på i mitt nästa liv, kommer nog inte komma ihåg att vattna dem...
    Sofie

    SvaraRadera
  2. Tjoho, jättefin!
    Jag tror Marcus kan vara spekulant på tomatplantor, han pratade om att han ville odla själv. Kan man ha dem i kruka?

    Kram/Malin

    SvaraRadera
  3. Det går säkert bra i kruka med stöd, om de nu blir så höga. Roligt att någon vill försöka att få fram tomater.

    SvaraRadera