tisdag 1 juni 2010

Skall bli fint i vardagsrummet

Efter en tids funderande och planerande startade jag och dotter A upp en renovering av vårt vardagsrum. Tapeterna är beställda och tanken var att det bara var att sätta igång att riva ner de gamla. Oj, vad vi bedrog oss. Dom ville inte släppa, utan smulade sig eller satt tjurigt kvar. Vi försökte med olika verktyg, duschade, men inget gick bra, utom den målade tapeten. Vips, och så var den nere.
Efter en del tips åkte jag iväg och köpte Genvägen, en reparationstapet. Den är dyr men nu går åtminstone arbetet framåt.
Jag har även beställt golvslipning efter 40 års trampande på parkettgolvet. Det blir inte förrän framåt september. En del företag har väldigt mycket att göra.
Känner av det ovana arbetet i nacke och rygg men jag är så glad att det äntligen skall bli gjort.
Hoppas att jag skall få min kamera att fungera igen så jag kan lägga in lite bilder på hur arbetet fortskrider.

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen trist när man stöter på problem, men då gäller det att se i "bilder" och se framför sig hur fint det kommer bli när det är färdigt.
    Vad kul med golvslipning, det är något som vi ska göra när barnen är lite större, då kommer nog golven vara 70år.....

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul med renovering (åtminstone när det är klart)! Det kommer säkert bli jättebra. Hoppas på att få se lite kort om du får kameran att funka.
    Sofie

    SvaraRadera