onsdag 14 april 2010

Vårsysslor

Idag har det inte varit ett endaste moln på himlen. Solen strålar och jag har försökt att utnyttja det vackra vädret så mycket jag orkar. Jag blev lite djärv och gjorde iordning mitt lilla "växthus" och där står nu mina övervintrade pelargoner i natt. Visserligen inbäddade med fiberduk och framsidan igensatt med bubbelplast. Hoppas att det inte blir för kallt.
Vad är detta för något som helt förskrämt tittar upp ur jorden? Jo, det är mina rabarber. Grannens på andra sidan staketet har rabarber som är 20-30 cm höga med blad. Visserligen står dom mot en södervägg, men ändå, vilken skillnad. Det är samma sort. Det dröjer innan jag kan skörda och göra rabarberpaj.
Jag har kokat det sista av förra sommarens rabarber till en marmelad och till chutney. Får nog skaffa lite trevligare etiketter till nästa gång. Mysfaktorn är ganska låg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar