söndag 18 april 2010

En lisa för själen

Den här helgen har inte varit någon utesittarhelg. Faktiskt har det varit riktigt kallt. Fast det finns trevliga saker att göra inne också.
I fredags liten uppvaktning för min svägerska som fyllde år. Vi fick så god mat och hade en trevlig kväll. Jag fick låna ett par böcker om mental träning som jag har börjat att läsa i lite grand. Spännande att se om man kan förändra sig själv till det bättre. En annan bok som jag har fått tips om på en trädgårdsblogg, heter En lisa för själen, har fått mig till att tänka positivt istället för negativt om värken i mina fötter. Tro det eller ej men två års ständiga värk har nästan försvunnit efter endast 5 dagars nytänkande.
Ikväll har jag varit på en fantastisk konsert. Det är en härlig känsla när instrumenten stäms och sorlet dämpas och alla väntar på dirigenten. Sedan njöt jag av den vackra sången och musiken tillsammans med en fullsatta kyrka med musikälskare.

2 kommentarer:

  1. Du har hunnit med en del sen jag kikade in sist.
    Jag ska kika efter boken, verkar vara spännande läsning.

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  2. Låter som en mycket trevlig helg!
    Sofie

    SvaraRadera