söndag 28 februari 2010

Det man sår får man skörda (hoppas jag)

Oj, vilken fart gumman Tö har fått. Det droppar och rasar lite överallt. Vintern är säkert inte över än men det blir åtminstone lite ny plats om det kommer mer snö.
Jag har äntligen skaffat lite fröer och idag har pelargoner och lavendel plus lite annat kommit i jorden. Nu blir det till att passa sina små telningar i flera månader.



Här är min King Arthur av släktet Paphiopedilum som jag köpt av en orkidémedlem i Halmstad sommaren 2008.
Det är första gången som denna planta blommar.
Jag väntar fortfarande på att mamma Ellas blomma skall öppna sig så vi kan namnge den.

2 kommentarer:

  1. Vad fint Kung Arthur blommar.

    Jag ska nog istället för att fröså pelargoner försöka mig på sticklingar denna vår.

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  2. Ja, igår töade det rejält. Fast nu är ju kylan tyvärr på väg tillbaka. Vi får hålla ut ett litet tag till. Förr eller senare blir det väl vår får vi tro!
    Sofie

    SvaraRadera