måndag 4 februari 2013

Hundträff och lapptäcken


Det var riktigt trevligt på träffen med Konrads syskon och hussar och mattar. Idén kom från valpköparna i Värnamo och vi träffades i Apladalen. Åh, vad jag tycker där är fint. Det blev en lättsam stämning från början, det kan vara spänt ibland på sådana här tillställningar, men både vi och hundarna var trevliga mot varandra. Albin var också med och han var cool som vanligt. Inget kunde störa honom när han försökte lukta av hela Apladalen. Tyvärr följde inte vår husse med på denna trevliga söndagsutflykt.




Så är också vårens kurs i lapptäcksteknik uppstartad. Jag packade min lilla väska, toolbox, som jag sydde i höstas. Jag tyckte att det var ganska knepigt. Jag vet inte om det var att läsa möstret på danska eller att sy den som var värst. Kanske var det att förstå danskan. Jag lärde mig några ny ord på kuppen, som bond=botten och harmonikalommer=dragspelsfickor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar