onsdag 30 januari 2013

Islossning

Faktiskt går det lite bättre nu här hemma. Kanske har vi funnit våra roller. Jag som arbetsledare och H den som gör vad han blir tillsagd att göra mellan TV-tittandet. Elakt av mig? Visst. Jag måste ha mer tålamod.

Sedan har det blivit mycket bättre, tror jag, eftersom jag nu är återställd efter den förskräckliga hostan jag hade från slutet av november och en bit in i januari. Jag hostade mig igenom hela adventstiden med julstöket och hela julen och nyårsfirandet. När hostan äntligen tog slut med hjälp av diverse mediciner var min kropp helt slut och jag fick helont i musklerna. Åter till doktorn och han skrev ut starka värktabletter så jag kunde fungera någorlunda igen.

Denna vecka har energin sakta kommit åter och jag rensade frysen på röda vinbär och gjorde gelé i måndags. Jag tror att den blev ganska bra, lite svårt det där med att få den att stelna.
Jobbat lite på Kupan igen och det har varit riktigt roligt och ikväll gjorde jag en sats av min favoritchutney på rabarber.

Jag vill INTE frysa till igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar