söndag 23 oktober 2011

Stilla vardagslunk

För tillfället tycker jag att allt tassar på i sina vanliga gamla spår. Röda Korset och Kupan. Det var riktigt roligt där vid förra säljdagen. Jag passade på att damma lite på möblerna, det behövdes, och då går tiden fortare. Vi sålde också riktigt bra den eftermiddagen och då känns det alltid bra.

Hälsa på mamma och göra lite små ärenden åt henne. Det är alltid uppskattat men det är alltid det där omtalade dåliga samvetet när det gäller gamla föräldrar. Tiden hon får blir så begränsad.

Lite löv måste också räffsas upp. Jag gick ut i det vackra vädret en stund och fick ihop tre säckar. Det fick räcka för denna gång. Albin gjorde mig sällskap och då blir det så där extra mysigt i min trädgård.

Sedan har jag ju mina lappar. Det är roligt. Jag har flera arbeten på gång samtidigt. Jo,ibland bubblar kreativiteten över. Två är nästan färdiga och dom kommer jag snart att kunna visa upp för världen.

Så är min vardag, inget speciellt spännande, men om något skulle inträffa, oj vad jag skulle sakna det gamla vanliga lunket.

1 kommentar:

  1. Det är härligt ute när det är högt i luften och solen skiner. Ska bli roligt att se dina "lappar " sedan. Kram Tina

    SvaraRadera