måndag 3 oktober 2011

Färdigjobbat för denna gång


Nu har jag jobbat färdigt för denna gång. Det kändes lite konstigt idag att inte ge sig iväg igen. Jag visste ju att det bara skulle vara i fem veckor och så blev det endast fyra. Det har fungerat bra fast bilen behagade att lägga av efter 1,5 vecka.
Vi fick låna en bil av en kompis till H så han kunde åka hem på middagen till Albin.

Konstigt att det blir samma process som startar när man skall lämna något mot sin egen önskan. Ett slags sorg och vemod. Jag får nu försöka att ta fatt i min tidigare vardag. Jag hade ju byggt upp en ny tillvaro. En ganska kreativ sådan, tycker jag själv, så inte får jag gå och gräva ner mig som stackars Tiger i ett avlägset hörn av tillvaron.
Livet är för fantastiskt för att inte ta del av det.

2 kommentarer:

  1. "Underbart är kort", tråkigt att du inte fick göra den femte veckan också.
    Istället för att följa Tigers exempel, är jag helt övertygad om att det inte går många dagar, innan du är i full gång med tyger, sax och symaskin. ;)
    Din lilla kaffehörna ser så mysig ut. Du får nog fler goa och soliga fikastunder där, innan vintern är här på riktigt.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Du får börja fixa och sy Gunilla och sälja på julmarknad el dyl. Du är ju så duktig, du och mamma har det i fingrarna. Kram Tina

    SvaraRadera