onsdag 12 oktober 2011

En älskad plåtvän


Fy, så tråkigt det är nu. Inte kunde jag tro att det var sista resan tillsammans med mig, den morgonen när vi skulle på lapptäckskurs. Bilen spann så fint när den plötsligt tappade kraften och slutligen stannade vid vägkanten.
Det var allvarliga fel, kamremmen hade gått av och därmed blev ventiler och topplocket skadat. Så har jag fått det förklarat för mig och också fått veta att det skulle bli mycket dyrt att reparera den.

Nu återstod endast att försöka att sälja den. Blocket, kanske kan fungera. Jag brukar inte att hålla till där, men nu är jag insatt i det hela. På tre dagar var den såld, inte för det priset som jag tyckte, utan för halva priset. För rätt pris kan man säkert sälja det mesta.

Håhåjaja, det är ju bara en liten ful bil, men tomt och trist är det nog lite ändå.
Vi har haft mycket roligt tillsammans.

2 kommentarer:

  1. Ajdå, det var ju trist!

    Men som sagt var Blocket är bra även om man inte alltid får det pris som man tänkt sig.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jaha du Gunilla, då blir det inte några fler Blomsterlandetresor i `den lilla röda´ :(
    Det var inte "bara en liten ful bil". Det var en god vän,i både vått och torrt.

    Oj,oj,oj!! Dendrobien är som ett riktigt blomsterhav. Så fin.

    Kram.

    SvaraRadera