fredag 18 februari 2011

När vi letade efter vårtecken

Sagt och gjort, nu skulle jag titta granskande efter vårtecken. Visst, lite mindre snö i skogen men annars väldigt glest med vårtecken. Några som jag gissar längtar lika mycket som vi är fåglarna. Allra minsta lilla ljusförändring eller temperaturförbättring får dem att leva upp och sätta igång med sitt kvitter och visslingar. Mina snödroppar är också på gång, en liten knopp när jag tittade sist. Själv vill jag också komma i form till sommaren och var och gjorde massage av den tuffa typen i onsdags. Hela min vänstra sida var full med knutna muskler, som nu skall vara släppta. Nu behöver jag inte sitta och läsa och fundera mer på vad det kan vara för organ som sitter där och jag har ont i. I eftermiddag blev det frissan för mig och mamma. Det är ett styrkeprov både för henne och mig. Det gick bra även denna gång. Det finns en svår trappa att forcera.

1 kommentar:

  1. Visst är det underbart, Gunilla. Fågelkvitter, om än så länge, i liten skala. Jag blev riktigt lyrisk här om dagen, när jag fick höra, jag tror det var en talgoxes, litet ivrigare kvittrande. Våren är på väg!!!
    Välgörande massage är gott för både kropp och själ.
    Jag blev just nu påmind om, att jag MÅSTE beställa tid till frissan ;)
    Kram!

    SvaraRadera