måndag 14 februari 2011

Inget särskilt spännande

Händer det inte något för tillfället? Jo, det är klart att det gör, kanske är jag inte uppmärksam på det lilla.
Jag läser lite ibland, förvånar mig över allt både dumt och bra som sker i världen och här hemma i vårt land.
Skriver någon jobbansökan ibland när det är något som passar någotsånär.
Roligast är nog att sy och för tillfället håller jag på med två kuddar med applikationer till sovrummet och två födelsedagspresenter, och det är nog det allra roligaste för tillfället.
I lördags köpte jag garn till sockor som jag skall sticka och sedan tova till mig själv. Jag tror att de blir jättevarma och sköna och det kan behövas för det dröjer säkert länge än tills det blir vår.
Imorgon måste jag ut och införskaffa material till presenterna och nya batterier igen till kameran. Förstår inte, det är verkligen kort hållbarhet på dem.
Ringde min gamla kompis och vän G i Växjö och tackade för julkortet, ja jag skäms, och fick veta att hon var snart på väg med sin andra resa detta år. Indien är resmålet denna gång, förra gången var det Kanarieöarna. Jag är inte avundsjuk, hon har haft mycket motgångar att gå igenom.
Albin är mycket bättre nu och det är vi jätteglada för, men han får ta det lugnt ett tag till med maten. Tråkigt men nödvändigt.

1 kommentar:

  1. Skönt att Albin har blivit bättre,hoppas han blir helt återställd snart.
    Jag lovar dig, du kommer bli så varm och skön om dina fötter, när du blivit klar med sockorna. De som jag har stickat till, både tovade och inte tovade `tossor´ och sockor,säger att de värmer så skönt om fötterna.
    Jag befarar att du och Albin inte hittade så många vårtecken, på promenaden. Men, den som väntar på något gott, väntar aldrig förlänge :)

    SvaraRadera